Sunday 29 July 2012

cinta tu pasti ada .

Cinta yang dicari pasti akan pergi, Cinta yang datang pastikan akan kekal ABADI !

tolonglah jangan curi hati ini lagi , aku tidak mampu untuk mengubatinya lagi .




sungguh , aku merinduimuu , segalaaanya , hanya kenangan yang tinggal .
aku menangis bukan kerana kepergianmu , tetapi aku menangis kerana luhur hati mu yang baik dan membuat aku melupakan seseorang itu terus dalam hidup aku , engkau membuat aku tersenyum , dan engkau juga membangkitkan semangat aku , tetapi engkau pergi ..


tidak aku nafikan , aku bukan membencikan engkau , aku hargai kedatangan engkau , kerana engkau telah bejaya membuat aku tersenyum..



Andai kata dunia hendak meraih cinta, ia tidak mampu , dan andai kata ia akan menolaknya ,ia juga tidak akan kuasa kerana cinta itu adalah satu anugerah. dan bukan dengan hasil usaha.



jika seseorang itu hadir didalam hidup dan menjadi sebahagian daripadaNYA ,tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih .terimalah kenyataan itu , sekurang - kuranya dia telah membahagiakan hari - hariMU , dan membuat diriMU tersenyum walaupun dalam jangkaan masa yang pendek.



cinta itu seperti sinar matahari memberi tanpa mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, tidak memilih siapa yang akan ia akan hadiri. cinta itu seperti sinar matahari yang meberi kehangatan di hati.





cinta juga adalah sebuah janji , cinta juga adalah sebuah cenderahati, sekali diberi tidak akan dilupakan , jangan biarkan ia hilang...


Jika ia sebuah cinta ia tidak akan hadir dengan permintaan.Namun ia hadir kerana ketentuanNya, Jika ia sebuah cinta, ia tidak hadir dengan kemewahan dan kebendaan , namun ia hadir dengan kesetian ..


Cinta juga tidak pernah menjanjikan apa - apa . Ia berlaku dengan sekelip mata dan terlalu indah sekali . dan mungkin akan berakhir dengan air mata .





Jangan pernah membicarakan perasaan yang indah pernah ada, jangan pernah menyentuh hidup seseorang kalau hal itua kan menghancurkan hatinya,
jangan pernah menatap matanyaaa , kalau engkau lakukan itu dengan hanya untuk menjaga perasaan nya , dan dalam masa yang sama engkau mencintai orang lain dalam hidupMU ..

cinta juga tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan , perkahwinan tanpa cinta tak semestinya gagal. yakin , jujur dan redha dengan allah.




2 comments:

  1. Hmmmm... Hidup ini seperti sungai yang mengalir, jangan sesekali menambah batu pada untuk menghalang sungai daripada mengalir.. Apa pun terjadi biar kan bumi itu terus berputar,pasti akan ada yang datang dan yang pergi.. Redha sememangnya mudah pada kata², tapi itulah mungkin jalan yang terbaik... Kerana pengalaman itulah membuat kita lebih dewasa namun dalam dunia nie, tiada siapa pun ingin melukai dan di lukai.. Assalamualaikum.. Saya suka cerita awak..

    ReplyDelete
  2. Gambling with Real Money - MapYRO
    Find casinos with real money with real money at 영천 출장마사지 MapYRO. We provide the 안동 출장안마 best 양산 출장안마 gambling sites for Canadian gamblers and players who want 광명 출장샵 to 춘천 출장마사지

    ReplyDelete